
Uzman Psikolog Sekine İpek Öcalan
Psikolog Sekine İpek Öcalan, Süleyman Şah Üniversitesi Psikoloji bölümü lisans eğitimini 2016 yılında İngilizce olarak tamamladı. İstanbul Medipol Üniversitesi Medya ve İletişim Sistemleri alanında yüksek lisans yaptı.
Yüksek lisans tezinde Dijital Flört Şiddeti ve Suskunluk Sarmalı Kuramını İspanya ve Türkiye karşılaştırmalı olarak çalıştı. Kocaeli Üniversitesinde Pedagojik Formasyon eğitimi ve İstanbul Gedik Üniversitesinden Aile Danışmanlığı eğitimi aldı. Ayrıca, Atatürk Üniversitesi Çocuk Gelişimi bölümü mezunudur.
2020 yılında Dijital Flört Şiddeti isimli kitabı KDY tarafından yayınlandı. Prof. Dr. Müge Demir Ayral’ın editörlüğünü yaptığı Medya ve Toplumsal Dönüşüm kitabında ise bölümü bulunmaktadır. Çeşitli derneklerden farklı ekollerde psikoterapi eğitimleri almıştır. Halihazırda 22. Bütüncül Psikoterapi Eğitim grubuna devam etmektedir. Bütüncül Psikoterapi Derneği ve Bütüncül Hipnoz Derneklerine üyedir.
Çocuk, ergen ve yetişkin ve çiftlere yönelik bireysel veya grup çalışmaları yapmaktadır.
EĞİTİM BİLGİLERİ
- Erasmus + Universidad de Castilla La Mancha – Castilla La Mancha Üniversitesi – İspanya
- İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü – Medya Ve İletişim Sistemleri Bölümü Yüksek Lisans
- Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Pedagojik Formasyon
- Süleyman Şah Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi – Psikoloji Bölümü (İngilizce- Burslu)
- Atatürk Üniversitesi- Çocuk Gelişimi Ön Lisans
YAYINLAR
Kitap:
İpek, S. (2020). Dijital Flört Şiddeti. İstanbul: Kdy.
Satın Almak için tıklayınız
Kitap Bölümü:
İpek, S. (2018). Dijital Flört Şiddetinin Suskunluk Sarmalı Bağlamında Değerlendirilmesi. E. Akbaş Demirkan, G. Demirkan, M. F. Çırak, S. İpek, T. Düzcü, T. Arsal, & M. Demir (Dü.) içinde, Medya ve Toplumsal Dönüşüm (s. 79-96). Beau Bassin: GlobeEdit.
Yüksek Lisans Tezi:
İpek, S. (2020). Dijital Flört Şiddetinin Suskunluk Sarmalı Bağlamında İncelenmesi: Türkiye – İspanya Karşılaştırmalı Tren Testi Uygulaması (Yüksek Lisans Tezi). Bağlantı adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH9Wb3bLcxQxe6oqz4O2RCu_UakH6L0GdVIbunkOv9JrG
Makale:
İpek, S. (2019). Psikoseksüel Perspektiften Flört Şiddeti. İstanbul Arel Üniversitesi Psikoloji Dergisi, 22-25.
MESLEKİ EĞİTİM BİLGİLERİ
Bütüncül Psikoterapi Eğitimi – Psikoterapi Enstitüsü – 22. BPT
Bilişsel Davanışçı Terapi Uygulayıcı Eğitimi
Çocuk – Ergen Bilişsel Davanışçı Terapi Uygulayıcı Eğitimi
Duygu Odaklı Bireysel Terapi Eğitimi – Psikoterapi Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Eğitimi – Gedik Üniversitesi
Çift Terapisi Uygulayıcı Eğitimi
Cinsel Terapi Eğitimi
Oyun Terapisi Eğitimi
Filial Terapi: Ebeveyn Çocuk İlişkisi Eğitimi
Çocuk Psikometrik Testler Eğitimi
1) Cattel 2A-3A Zekâ Testi
2) Kent Egy Zekâ Testi
3) AGTE
4) Gessel Gelişim Figürleri Testi
5) Peabody Resim Kelime Testi
6) Messy Sosyal Beceri Ölçeği
7) Sınav Kaygısı Ölçeği
8) Burdon Dikkat Testi
9) Frankfurther Dikkat Testi
10) D2 Dikkat Testi
11) Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
12) OKHT (Okula Hazırlık Testi)
13) Beier Cümle Tamamlama Testi
14) Luisa Duss Psikanalitik Hikâyeler Testi
15) Frostig Görsel Algı Testi
Wisc–r Uygulayıcı Eğitimi
Masal Terapisi Eğitimi
Drama Lideri Eğitimi
Gençlerden Gençlere Yaşam Becerileri / ÇOKMED
GERÇEKLEŞTİRDİĞİ PROJELER
Dijital Flört Şiddeti Farkındalık Projesi
Çocuk İstismarı ve İhmali Farkındalık Projesi – ÇOKMED
“Çocuk İstismarı ve İhmali Farkındalık Günü”
“Risk Altındaki Çocuklar” Proje Çalışmaları
“Madde Bağımlılığı ile Mücadele” Eğitim ve Proje Grupları